Aktivity ve škole - únor
Přednáška
Dne 28. 2. 2025 se žáci 7. – 9. třídy zúčastnili přednášky o energetické gramotnosti. Ačkoliv se toto téma tváří jako ne příliš zajímavé, opak byl pravdou… Žáci se do přednášky aktivně zapojovali, odpovídali na otázky přednášejícího a zároveň měli možnost se ptát. Mohli se dozvědět, kam se energetika bude ubírat, že je dnes možné elektřinu skladovat do akumulátorů, že ji dokážeme vyrábět bez emisí…

Recitační soutěž Pacov
Dne 28. 2. 2025 proběhlo oblastní kolo recitační soutěže v Pacově. Naši žáci obsadili dvě druhá postupová místa a dvě místa třetí:
V I. kategorii obsadil Martin Pešek 3. místo
Ve II. kategorii skončil Michal Janda na 2. místě
Ve III. kategorii se Anna Kazdová umístila na 3. místě
Ve IV. Kategorii získala 2. místo Natálie Hubičková
V I. kategorii obsadil Martin Pešek 3. místo
Ve II. kategorii skončil Michal Janda na 2. místě
Ve III. kategorii se Anna Kazdová umístila na 3. místě
Ve IV. Kategorii získala 2. místo Natálie Hubičková
Všem gratulujeme a postupujícím recitátorům držíme palce v dalším kole.
Pozorujeme, seznamujeme se, učíme se





Nuda při literatuře? Rozhodně ne!
Že i hodiny literatury mohou být zábavné, se mohli přesvědčit žáci 8. třídy. Probírat se měl Charles Dickens. Takže jak jinak tedy začít? Přece tancem na píseň Oliwer Twist. Poté následovala práce ve dvojicích a čtení textu o tomto autorovi. Zde mohli žáci načerpat informace, které uplatnili během běhacího kvízu po třídě. Tam měli rozhodnout, zda jsou články pravdivé. Podle toho pak vybarvovali políčka ve svých QR kódech. Pokud byla políčka správně vybarvená, mohli si žáci pomocí tohoto QR kódu zobrazit kvíz o Charlesi Dickensovi. Celá hodina byla završena ukázkou z díla Oliwer Twist, kterou mohli všichni sledovat na interaktivní tabuli.
.jpg)
.jpg)





.jpg)
Nevšední hodina tělocviku
Prvňáci dnes prožili hodinu tělocviku s bývalým profesionálním basketbalovým hráčem, trenérem a tatínkem jedné z žaček panem Pixou. To, že to byla hodina zcela originální, zábavná, plná týmové atmosféry, bylo patrné z reakcí žáků. Mnohé si vyzkoušeli a ukázka basketbalových prvků profesionálním sportovcem byla velkolepá. Více fotek a videí naleznete zde.




Návštěva Renáty Kazdové Procházkové
Dne 18. února 2025 nás navštívila známá česká spisovatelka a zpěvačka, Renáta Kazdová Procházková! Její návštěva byla pro nás všechny velkým zážitkem a inspirací.
Renáta Kazdová Procházková je autorkou mnoha oblíbených dětských knih, jako například "Kačenka jde do školky" a "Kačenka jde do školy". Během své návštěvy nám Renáta vyprávěla o své práci, co ji inspiruje a jak vznikají její příběhy. Děti měly příležitost položit jí otázky.
Děkujeme Renátě Kazdové Procházkové za její čas a ochotu navštívit naši školu. Věříme, že tato návštěva bude pro děti dlouho nezapomenutelným zážitkem a že je bude inspirovat ke čtení a tvoření vlastních příběhů.


Valentýn v ŠD
Den svatého Valentýna se děti z druhého oddělení školní družiny rozhodly oslavit netradičně - pečením palačinek. S nadšením se pustily do přípravy těsta, každý malý kuchař měl za úkol vytvořit tu nejjemnější a nejvoňavější palačinku. Smích a nadšení se mísily s vůní čerstvě pečených palačinek a děti se už těšily až se o sladké výtvory podělí. Tento valentýnský den tak byl plný nejen sladké chuti, ale i lásky k vaření. Láska opravdu prochází žaludkem - a tentokrát byla v každém soustu!




Školní kolo recitační soutěže
Dne 14. 2. 2025 proběhlo školní kolo recitační soutěže. Soutěžilo se ve 4 kategoriích:
-
kategorie 2. a 3. třída – 1. místo Martin Pešek, 2. místo Sofie Skukálková, 3. místo Adéla Boťová
-
kategorie 4. a 5. třída – 1. místo Michal Janda, 2. místo Adéla Mašková, 3. místo Zuzana Ročňová
-
kategorie 6. a 7. třída – 1. místo Tomáš Brabec, 2. místo Anna Kazdová
-
kategorie 8. a 9. třída – 1. místo Natálie Markéta Hubičková, 2. místo Zuzana Svitáková
Úspěšní recitátoři obdrželi diplom a poukázku do knihkupectví U Hrušky. Tímto bychom chtěli poděkovat Spolku Sluníčko, který poukázky financoval.
.jpg)
.jpg)
Yoga studio
Tento týden se naše třída 5. ročníku proměnila ve skutečné yoga studio! Během hodin předmětu Člověk a jeho svět jsme se ponořili do fascinujícího světa svalů a oběhové soustavy.
V první hodině jsme si povídali o tom, co je svalová soustava a jak se o naše svaly správně starat. Následně se naše třída proměnila ve skutečné yoga studio. Podle videa, které jsme promítali na interaktivní tabuli, jsme si své svaly pořádně protáhli. A nebylo to všechno! V sedě jsme si ukázali, jak si ulevit od bolestí krční páteře a nezapomněli jsme ani na cvičení svalů v obličeji. Byla to velká sranda a zároveň jsme se toho hodně naučili!
Druhá hodina byla věnována oběhové soustavě. Každý žák dostal do ruky stetoskop a měl možnost poslechnout si tlukot svého srdce. Seznámili jsme se také s tlakoměrem a všichni jsme si zkusili změřit svůj krevní tlak.
Tyto hodiny byly nejen zábavné, ale také velmi poučné. Naši žáci si nejen odnesli spoustu nových informací, ale také si vyzkoušeli, jak pečovat o své tělo a zdraví.







Pelhřimovský zvonek
Žákyně 5. třídy Eva Kottová a Eliška Pavla Albrechtová se zúčastnily pěvecké soutěže Pelhřimovský zvonek, kde se Eva Kottová umístila na 3. místě z deseti soutěžících s písní Dostal jsem koníčka sivovraného. Děkujeme za reprezentaci a moc gratulujeme!
8.třída a průmyslová revoluce: zábavné a poučné dobrodružství
V naší základní škole se 8.třída nedávno ponořila do fascinujícího světa průmyslové revoluce. Tento historický milník, který změnil tvář světa, se stal středobodem jejich dějepisné výuky. Ale jak se ukázalo, nebyly to jen obyčejné hodiny dějepisu! Aby si žáci lépe představili, jaké změny průmyslová revoluce přinesla, zhlédli několik poutavých videí. Tato videa jim ukázala nejen technické inovace, ale i sociální a ekonomické dopady této éry. Díky vizuálnímu zpracování se mohli přenést do doby, kdy parní stroje a továrny začaly měnit svět. Po zhlédnutí videí si žáci ověřili své nově nabyté znalosti prostřednictvím kvízu v aplikaci Kahoot. Tento interaktivní kvíz nejenže prověřil jejich vědomosti, ale také přinesl spoustu zábavy a soutěžního ducha do třídy. Kdo by si pomyslel, že dějepis může být tak napínavý?
Dalším krokem bylo prozkoumání některých klíčových vynálezů průmyslové revoluce pomocí aplikace Mozaweb. Tato aplikace nabízí úžasné 3D pohyblivé modely, které žákům umožnily vidět a pochopit, jak tyto vynálezy fungovaly. Od parního stroje až po první mechanické tkalcovské stavy – vše bylo na dosah ruky.
A aby toho nebylo málo, na závěr si žáci zahráli běhací kvíz na téma průmyslové revoluce. Tento kvíz je nejen skvělým způsobem, jak si zopakovat učivo, ale také přináší do výuky pohyb a zábavu. Žáci běhali od stanoviště ke stanovišti, odpovídali na otázky a sbírali písmena do tajenky.
Tato netradiční výuka ukázala, že dějepis může být nejen poučný, ale i zábavný. Díky kombinaci videí, interaktivních kvízů a 3D modelů se žáci mohli do této důležité historické éry opravdu ponořit a lépe ji pochopit.










Děti z MŠ navštivily knihovnu Antonína Sovy






Téma lidské tělo zrealizováno z různých pohledů
Prvňáci a páťáci probírají v předmětu Čajs téma lidské tělo. Mezitím co prvňáci se s novou látkou seznámili zeširoka, páťáci se ponořili do hlubšího zkoumání lidského těla. Avšak v obou třídách to probíhalo zážitkovou formou. Prvňáci si v tělocviku v běhací hře vybojovali různě barevná víčka, ze kterých pak poskládali obrys spolužáka a vzniklého panáka si pojmenovali. Povídali si o jednotlivých částech těla a ukazovali si, kde jsou hlavní orgány. Protože o své tělo musíme dbát a správně se stravovat, ve školní kuchyňce si připravili ovocný salát a probrali si základy stolování a správné hygieny. S dobrým životním stylem souvisí fungování v průběhu dne a tak se seznámili s jednotlivými částmi dne, uvědomili si, jaké činnosti se v daný čas vykonávají a ve skupinách si vytvořili mapu s vymyšlenými městy pojmenovanými podle částí dne (Rankov, Poledníkov, Večerov). Zazpívali si písně, kde se zpívá o částech těla a také si připomněli čísla IZS a zahráli si několik her, kde se funkce těchto složek promítaly. Například na sanitku v hodině tělocviku.
Páťáci pracovali ve skupinách a poskládali si z jednotlivých částí kostry svého kostlivce, se kterým dále pracovali. Zdá se to jako jednoduchá aktivita, avšak opak je pravdou a každý, kdo to dokázal, tak si z hodiny dozajista odnesl nějaký nový poznatek, který si zapamatuje. Poté zhlédli díl seriálu Byl jednou jeden život s názvem Kosti a kostra.
Páťáci pracovali ve skupinách a poskládali si z jednotlivých částí kostry svého kostlivce, se kterým dále pracovali. Zdá se to jako jednoduchá aktivita, avšak opak je pravdou a každý, kdo to dokázal, tak si z hodiny dozajista odnesl nějaký nový poznatek, který si zapamatuje. Poté zhlédli díl seriálu Byl jednou jeden život s názvem Kosti a kostra.









Žáci 9. třídy se ponořili do událostí atentátu na Reinharda Heydricha
V rámci výuky dějepisu strávili žáci 9. třídy několik měsíců studiem druhé světové války. Jejich posledním probíraným tématem byl atentát na Reinharda Heydricha, událost, která výrazně ovlivnila historii nejen naší země.
Po probrání teoretických základů se žáci ponořili do vizuálního zážitku díky filmu Anthropoid, který jim umožnil lépe si představit dramatické okamžiky této operace. Film jim nejen přiblížil atmosféru doby, ale také je inspiroval k hlubšímu zkoumání historie.
Po zhlédnutí filmu obdrželi žáci pracovní list, který obsahoval několik otázek týkajících se této operace. Otázky byly navrženy tak, aby jim umožnily detailněji pochopit klíčové aspekty atentátu a následných událostí.
V závěrečné části pracovního listu měli žáci za úkol zakreslit do slepé mapy města Prahy místo útoku a místo úkrytu parašutistů Jozefa Gabčíka a Jana Kubiše. Při plnění tohoto úkolu mohli využít digitální zařízení a internet, což jim umožnilo naplnit některé uzlové body digitálních kompetencí. Tento praktický úkol jim pomohl lépe si uvědomit geografické souvislosti událostí a posílil jejich schopnost pracovat s moderními technologiemi.
Celé téma pak završili opakovacím běhacím kvízem, který nejen prověřil jejich znalosti, ale také je aktivně zapojil do procesu učení. Díky této interaktivní formě výuky si žáci lépe osvojili probírané informace.


